Інтерв'ю вчителя географії та природознавства

Демарьова Наталія
Мріяли Ви стати космонавтом у дитинстві, кажіть чесно! Якщо ні, то ким?

Так, я хотіла стати космонавтом. А ще пожежником, вчителем, програмістом, артистом і усіма, ким тільки можна. Мені все було цікаво і я любила пізнавати світ з різних сторін. Але класі у сьомому серйозно захотіла стати мільйонером. І колись обов’язково стану.

Яка оцінка була у Вас в школі з географії?

З географії у мене було відмінно, як і з усіх інших предметів (окрім математики, англійської, фізики і ще декількох).

Чи можна було назвати Вас забіякою?

Ні, у школі я була спокійна, але це не заважало мені сперечатись з вчителями.

Де здобували освіту педагога, який маєте стаж зараз?

Навчаюсь в КНУ імені Тараса Шевченка на географічному факультеті, спеціальність «Картографія». Освіта у мене інженерно-географічна.

Я ніколи не думала, що буду працювати вчителем, все шукала себе і ось, здається, знайшла – вже майже рік викладаю у школі.

Які підходи використовуєте для того, щоб зацікавити дітей?

Буває, продумуєш в голові «ідеальний» урок, а діти можуть все повернути не в те русло і виходить вже зовсім не так, як планувала. Тому часто доводиться імпровізувати і підлаштовуватись під настрій класу.  

Але є декілька секретів, які працюють з будь-якою віковою групою:

  1. Я стараюсь бути для дітей другом. Іноді сама не помічаю межі, але так найзручніше і мені, і дітям. Ми жартуємо, сміємось, граємось і розповідаємо історії. Найбільше, звісно, розповідаю я. І історії у мене про географію. А діти, як друзі, слухають, сміються, відчувають. Я відкриваюсь їм, а вони – мені.
  2. Важливим також є оцінювання знань. Я люблю перевіряти домашку, але коли доводиться когось оцінити – ааааа! Тому переважно я ставлю гарні оцінки, адже яка різниця – це не показник, не мотиватор. Це тільки цифри. Вони не готують до дорослого життя. Тут рідко зустрічаються абсолютні перемоги або абсолютні невдачі. Я намагаюсь пояснити, що набагато важливіше внутрішня впевненість в тому, що робиш.
  3. Намагаюсь вижати максимум із спілкування з класом. Мені подобається спілкуватись з дітьми. Подобається дивитись і помічати. Подобається говорити і слухати, хоч більше, звісно, говорити. На щастя, діти у нас відкриті і поговорити люблять. Тому навіть контрольні роботи проходять у вигляді гри та активного спілкування.
Що можете сказати про учнів та викладачів ліцею «Перспективи»?

Дуже хочеться ставитись до роботи як до роботи. Але у мене цього не виходить.

Діти у школі відкриті, легко йдуть на контакт, люблять і хочуть вчитись. І не знаю, як їм це вдається, але кожен урок з ними – особливий і незабутній. З нетерпінням чекаю наступної зустрічі.

Мої колеги – професіонали, які люблять свою справу. І навіть у їхніх очах видно багато амбіцій та енергії.

Назвіть ТОП-3 предмети, які повинні викладатися у сучасній школі

Я вважаю, що всі уроки – важливі. І визначити лише три основні – неможливо. Дітям потрібні всі науки і заняття для повноцінного розвитку, для розуміння себе і навколишнього світу.

Тим не менш, у сучасному світі для сучасних дітей вважаю необхідним ввести в шкільну програму сексуальну освіту, а також філософію та фінансову грамотність.

Школа це - ...

Не просто місце, де готують до дорослого життя. Це вже життя. Не даремно втрачені 11 років, а вагомий етап, на якому можна помилятись, відкриватись і вдосконалювати себе.

Хоча, це все можна робити і не в школі 🙂

Які досягнення відбулися в вашому житті за останні 3 роки?

Останні 3 роки: З важливого: грала в КВН, є співзасновником і головним редактором велоклубу «KNUcycle», відвідую літературний клуб «Leport».

Які маєте плани стосовно майбутнього?

На найближчий рік – закінчити бакалаврат, вступити на магістратуру, отримати водійські права і піти на курси англійської мови.

На далеке майбутнє – бути професіоналом своєї справи (якою б вона не була), багато подорожувати, купити чорний Dodge RAM, проводити багато часу з сім’єю та друзями, вивчити італійську, навчитись готувати, відкрити власний бізнес. Поки що все.