Skip to content

За рік кількість ліцеїстів зросла вдвоє: Наталя Козар про цьогорічний досвід «Перспективи»

Наталя Кобзар Перспектива ліцей

В складних карантинних умовах освітній процес доводилось підлаштовувати під виклики часу. Броварському ліцею «Перспективи» вдалось організувати продуктивну роботу: збільшити кількість учнів, розширити гуртки та клуби по інтересах. Про підсумки року нам розповіла директорка навчального закладу Наталя Козар.

Давайте коротко познайомимо читачів з вами. Розкажіть про себе. Хто Ви, які обов’язки маєте в ліцеї?

Колись один хлопчик поставив мені запитання: «А що робить директор?». Зараз, як і тоді мені важко на нього відповідати, я людина практик, і мені важливо все спробувати, поставити себе на місце вчителя, учня, батьків. Мені важливо зрозуміти потреби кожного.

Я докладаю багато зусиль, щоб дітям було цікаво навчатися, а вчителям комфортно працювати й цей процес був продуктивним. Перш за все піклуюсь про створення комфортних психологічних умов у нашому закладі.

Коли ліцей вперше відкрив двері для дітей, як за ці роки змінилася кількість учнів/вчителів?

У нас це вже третій навчальний рік. Спочатку ми мали 8 та 9 класи по 3 учні в кожному. Через рік кількість учнів збільшилась до 35 і з’явилися два 6-класи, 5 та 10 класи. Ну і цього року ми набрали вже 70 ліцеїстів у 5-11 класи, нині серед них два 7-х.

Кількість учителів зросла пропорційно  – зараз загалом 20 педагогів. В нашому ліцеї кожен вчитель викладає тільки свою профільну дисципліну.

Які концепції та підходи використовують у ліцеї, яких немає в інших навчальних закладах?

Перше й найголовніше, що ми використовуємо в нашій школі  – це поважне ставлення один до одного. Це те, на що спирається наш заклад. Моє бачення навчання та виховання у тому, що доросла людина, вчитель має показувати власний приклад поведінки у будь-якій ситуації. Ми працюємо у форматі «вчитель-репетитор», через що складаємо класи по 8-10 учнів. Викладач складає індивідуальну програму навчання для кожного ліцеїста, враховуючи його здібності та інтереси. Ми розуміємо, що хтось швидше навчається, більше полюбляє математику чи літературу. Тоді вчитель математики чи літератури на своїй дисципліні дає дитині навантаження трішки більше.

Чули що в ліцеї є внутрішня мотиваційна валюта П-коїни, як давно вона з’явилась, яким чином працює та чи є частиною методики?

Ця ідея з’явилась цього року. Сучасним дітям важливо та цікаво отримувати якусь винагороду. Ми вирішили мотивувати їх П-коїнами за виконане домашнє завдання, за сумлінне  ставлення до навчання та власні ініціативи тощо. Після накопичення діти можуть обміняти свої П-коїни особисто для себе, а можуть і скластися всім класом та обміняти накопичення на відвідування квест кімнати, кіно, ковзанки.

Яку саме проблему шкільної освіти на сьогодні вирішує ваш заклад?

Загальна проблема – це велика кількість учнів у класах. Всі діти різні і їм потрібен індивідуальний підхід та увага. Одному вчителю на 30-40 дітей важко фізично це забезпечити. Ми маємо можливість аби розвивати дітей, розуміючи їх потреби, що дуже важливо.

Ще в нашій школі навчання починається з 9-ї години, щоб дати дітям виспатись й навчатися продуктивно. Заняття йдуть парами: дві алгебри, українських мови… Таким чином відбувається занурення у предмет.

Окрім вже звичної шкільної програми, чим можуть похвалитися в Перспективах?

Наприклад, «Основи здоров’я» веде психолог, він має певну направленість на розвиток емоційного інтелекту, комунікації та soft skills, які так потрібні дітям у житті. Заняття відбуваються в форматі семінарів та  тренінгів. Кожний урок – експеримент, просто лекцію ніхто не читає. Ще у нас  більше навантаження з предметів: англійська мова, українська мова та література та математика. Англійська мова вивчається поглиблено – 6 уроків на тиждень та крім граматики, лексики та аудіювання – є вільне спілкування (мовний клуб).

Більшість дітей навіть в 11 класі не можуть відповісти на питання, ким вони хочуть бути. Як ваш заклад працює з питаннями профорієнтації?

На жаль така проблема дійсно є. Учням важко розуміти, що конкретно роблять в ті чи інші люди певних професій. Цього року ми запросили тренера, який допомагає дітям зрозуміти специфіку професій та познайомитися з ними ближче. У грі «Профорієнтир» вони вивчають спеціальності. Сподіваюсь, що це допоможе нашим учням у майбутньому. Окрім цього, у нашій школі є гуртки, які відкриваються за ініціативи дітей. Наприклад: гурток «Графічного дизайну» відкрився після того, як школярі повідомили про свою зацікавленість сферою.

Під кінець року, батьки починають витрачати шалені суми на репетиторів та різні курси… Чи є у вашому закладі підготовка до ЗНО? Скільки вона коштує?

Так, звісно у нас є підготовка до ЗНО. Вона відбувається упродовж всього навчального процесу, посилено вивчаються дисципліни, з яких діти складатимуть тестування. Після уроків для учнів 11-го класу йдуть додаткові заняття, які входять у вартість навчання і додатково НЕ оплачуються.

Кількість учнів зростає, гуртки додаються - чи плануєте розширюватися? Розкажіть про плани на майбутній рік.

Насправді ми дуже хочемо розширюватися, до нас є черги від 3-х до 7-и учнів у різні класи, але відкривати паралелі – ми не маємо змоги. У нас не має свого приміщення, ми навчаємося в орендованому. На жаль в Броварах не вистачає приміщень площею більше ніж 200 кв.м.

Нині наш заклад шукає інвесторів ми мріємо про свою окрему будівлю в якій, будемо мати змогу навчати всіх охочий дітей.

Ще бiльше новин тут:

Приєднуйтесь до Перспективи

Якісна освіта у Броварах